måndag 2 november 2009

Nu är det jul här i vårt hus....snart iallafall!

Jag ÄLSKAR julen och allt som den för med sig! Julmusik, pynt och framförallt pyssel!
Här har jag gjort en julgran med papper från Webster´s pages-Home for the holidays

Man använder en frigolitstrut som stomme och skär till pappret i 0,5"x 2" bitar.
Sen viker man dem på mitten och fäster dem med knappnålar!
Jag har använt grå/silvrig pärlfloss som en girlang och röda pärlor fästa på silvertråd och virat runt.

Ljusblå sisalis har fått pryda botten och till sist har jag fäst en rosett i toppen och sprejat den med perfect pearls (blandas med vatten och sprayas med mini mister)
En terracotta kruka har fått bli julgransfot och en gammal tidning håller det på plats!
Ha det gott och scrappa lugnt!
Kramar Elin


2 kommentarer:

  1. Hej Elin! Tack för din söta kommentar. Jag mår jättebra och scrappar när lusten faller på med vilket material jag vill oavsett var det är inköpt! Precis så vill jag ha det utan tjafs och snack:) Fin blogg du fixat - hit kommer jag gärna in å tittar!!

    Kram, Mija

    SvaraRadera
  2. Jättefin blogg! Och sicken snygg gran, hur cool som helst!
    Hoppas att det är bra med dig!
    Kram
    Annlouise

    SvaraRadera